Összesen 2 komment
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Nem mindegyik kalauz ült. A villamosokon a kalauzok kocsiról-kocsira jártak a méretes táskával, lyukasztóval. (Elég komplikált volt az átszállójegyek lyukasztása..) Anno, erről kellene többet írni kevés volt a villamos és a lépcsőkön is fürtökben lógtak az emberek.
http://iho.hu/img/vasut/1208/1..
Gyerekkorom emléke. A 6-os éppen a Nemzeti felé tart. A lépcsőkön még a 60-as évek végén is lógtak amíg a 3 kocsis szerelvények jártak. A két kocsiból álló csuklós Ganz villamosokkal szűnt meg a lépcsőn utazás. Akkor már a rendőr is büntette, feltéve, hogy nem szaladt el a delikvens.

Válaszok:
Sándor | 2019. július 14. 13:41

@Sándor

Néhány szót a korabeli (gyakorlatilag a háború előtt gyártott) villamosokról. A peron ajtón csak felhúzható rács volt, a kalauz dolga lett volna felhúzni, de nem fért hozzá az utasoktól. A kocsik fapadosak voltak, elöl-hátul egy lámpa középen. A végén lévő lámpára rátettek egy nagy piros korongot, és akkor hátul piros fényt mutatott. Faék egyszerű volt a szerkezet, a vezető állt, a kart forgatta előre, hátra. Amikor váltóhoz ért, akkor leszállt és egy vassal átváltotta magának. Mai szemmel elképesztően primitív szerkezetűek voltak ezek a villamosok.